25 Şubat 2013 tarihinde Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) tarafından Kayıtlı Elektronik Posta Hizmet Sağlayıcısı olarak yetkilendirilen TÜRKKEP; bu tarihten itibaren bireylere ve şirketlere bir güven kurumu olarak hizmet vermektedir.
KEP Nedir?
Kayıtlı Elektronik Posta (KEP); her türlü ticari, hukuki yazışma ve belge paylaşımlarınızı; kişi, kurum ve kuruluşlara yasal olarak iletmenizi sağlayan elektronik ileti sistemidir.
Resmi süreçleri hızlandıran KEP sistemiyle;
Fiziksel olarak hiçbir geleneksel yönteme başvurmadan, tüm resmi işlemlerinizi ister Türkiye'de isterseniz de yurt dışında ikamet ederken elektronik ve hızlı bir şekilde gerçekleştirebilirsiniz.
Yasal geçerliliği olan KEP ileti sistemi;
- Gönderdiğiniz tüm resmi bilgi ve belgelerin gönderildiği biçimde korunarak karşı tarafa elektronik ortamda iletilmesini,
- Alıcının kimliğinin kesin olarak tespit edilmesini,
- İletinin kesin olarak karşı tarafa ulaşmasını ve gönderildiğine dair delil oluşmasını sağlar.
Türkiye'de kamu kurumlarının
Kayıtlı Elektronik Posta kullanımı
%82'ye ulaştı.
KEP Kullanım Alanları
Türkiye'de KEP kullanımı kamu kurumlarından şirketlere, ticari işletmelerden bireylere kadar pek çok alanda, her geçen gün artıyor. Kamu kurumlarının, şirketlerin ve bireylerin karşılıklı resmi yazışma ve belge alışverişlerini hızlı ve kolay hale getiren KEP sistemi ile iş süreçleri her alanda hızlanıyor.
Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) Sistemi;
- Türkiye'de bulunan kamu kurumlarıyla ve belediyelerle yasal ve elektronik yazışmanızı,
- Başvuru yapmanızı, bilgi ve belge paylaşımında bulunmanızı,
- Ulusal elektronik tebligat sistemi ile gönderilen tebligatları talebiniz halinde KEP adresinizin posta kutusunda da görebilmeyi ve yanıtlayabilmeyi mümkün kılar.