Sıkça Sorulan Sorular

TÜRKKEP'ten Bankacılık Zİrvesinde e-Dönüşüm Mesajı

TÜRKKEP'ten Bankacılık Zİrvesinde e-Dönüşüm Mesajı

23 Nov 2018

Kayıtlı Elektronik Posta (KEP), e-Defter, e-Fatura, e-Arşiv Fatura, e- İmza ve e-Saklama gibi hizmetler ile şirketlerin e-Dönüşüm’ünü sağlayan Türkiye’nin ilk özel kurumu TÜRKKEP, Eduplus Bankacılık Zirvesi’ne katıldı. Zirvede sunum yapan TÜRKKEP Kurucu Ortağı Ayhan Şehrin, sektörde e-Dönüşüm konusunda gelinen son noktayı anlattı.

Şirketleri dijitalleştiren TÜRKKEP, Dedeman Otel’de düzenlenen Eduplus Bankacılık Zirvesi’ne katıldı. TÜRKKEP Kurucu Ortağı Ayhan Şehrin zirvede gerçekleştirdiği sunumunda e-Dönüşüm’ün bankacılık sektörüyle gerçekleştirdiği etkileşimi anlattı.

E-Dönüşüm’ün bankacılık sektörüne olan etkisiyle ilgili konuşan Şehrin, bankaların dijital dönüşümde önemli bir oyuncu olabilmek istiyorlarsa girişimler, servis sağlayıcılar ve teknoloji şirketleri ile iş birliği yapmaları gerektiğini vurguladı. Şehrin,  “Bankalar yeni dönemde kendilerini daha kullanışlı, daha hızlı ve müşteri tarafında daha fazla hizmet yaratacak şekilde yeniden yaratmaları gerekiyor. Türkiye’de bankaların bilişim altyapısı genel olarak güçlü ama bu bankaların müşterilere görünen yüzleri dışında arka planla her türlü iş akışını dijitalleştirmiş olduğu anlamına gelmiyor. Kaldı ki bankaların müşterileri ile olan süreçlerinde dahi dijitalleşmenin henüz başında olduğunu söylemek mümkün. 2023 yılına kadar dijitalleşmenin çok farklı bir seviyede ilerleyecek. Bu süreçte müşterilerin güven ortamı artacaktır” dedi..

 

Sayısal dönüşümün ve sayısal ekonominin en önemli unsurunun ‘güven’ olduğunu belirten Şehrin, e-Dönüşüm sektöründe gerçekleşmesi öngörülen süreçleri şöyle sıraladı;

 

    • Bireysel müşteri ile etkileşim çeşitlenecek (başvuru, ödeme talimatı, şikayet yönetimi vb.)
    • Kurumsal müşteri ile iş akışları çeşitlenecek
    • Tebligat iletisi işleme yoğunluğu artacak (EYP ile diğer tebligat göndericileri de daha kolay gönderim yapacak)
    • İleti işleme ve cevaplama, muhaberat yönetimi kolaylaşacak
    • E-imza ve KEP kullanımı ile müşteri kazanımı kolaylaşacak
    • İmzalama ve imza doğrulama yöntem ve araç ihtiyaçları artacak
    • Merkezi yönetimde ve mahalli idarelerde e-İmza, e-Tebligat, e-Yazışma ve KEP kullanımı artacak
    • 2019’dan itibaren Ulusal Elektronik Tebligat Sistemi (UETS) kullanılacak
    • KEP süreçleri çeşitlenecek. Kurumsal kaynak planlama ve ağ yönetimi süreçleri artacak
    • e-Saklama / arşivleme ihtiyacı artacak
    • GİB tarafından yapılacak kapsam düzenlemeleri ile kullanıcı sayısı ve hizmet çeşitliliği artacak
    • Kurumlar için mali mühür/şirket mühürü ihtiyacı artacak