Adreste Kimlik Kontrolü ve Kurulum Hizmeti yalnızca TÜRKKEP güvencesi ile sunulan opsiyonel bir hizmet modelidir. Elektronik imzanın oluşturulabilmesi, kişilerin kimlik kontrolünün yapılması ile mümkündür. Bu hizmet sayesinde belirlenen gün ve saatte adresinize ulaşan TÜRKKEP, kimlik kontrolünüzü gerçekleştirir.
Hizmetten faydalanmak için Müşteri Destek hattımıza ulaşabilirsiniz.

e-İmza, farklı bir elektronik veriye eklenen veya farklı bir elektronik veri ile mantıksal bağlantı içeren elektronik veridir. Kimlik doğrulama amacıyla kullanılır.

E-imza kullanımı için bir kısıtlama bulunmamaktadır. E-imza kurulumunu olan bilgisayarlar üzerinde e-imzanızı takarak işlemlerinizi sağlayabilirsiniz.

Zetacad programı üzerinde e-imzanızı ilk olarak tanımlamanız gerekir. Bu adımları programı açtıktan sonra üstte yer alan “Ayarlar” bölümünden “Firma Bilgileri”ne gelmelisiniz. Yetkilisi mühendisler bölümündeki e-imza alanına çift tıklayıp veya sağ tıklayıp “e-imza sertifikası ata” bölümüne geldiğinizde bilgilerinizi seçmelisiniz ve “firma bilgilerini güncelle” demelisiniz. Ayarlar bölümünden “Sistem ayarları”na gelerek şu modülü kullan seçeneğinden C:\Windows\System32\eTPKCS11.dll yolunu seçerek onayladıktan sonra imzalama sağlayabilirsiniz.

Kullanmış olduğunuz bilgisayarda virüs programı veya kullanıcı kısıtlamaları olabilir. İnternet ağınız , güvenlik duvarınız engelliyor olabilir. Bu adımları dikkate alarak kısıtlamaları kaldırarak ve internet ağınızı değiştirerek deneme sağlayınız.

Az sayıda fatura düzenleyen mükellefler, e-Fatura Uygulamasına ait temel fonksiyonların internet üzerinden kullanımını sağlamak amacıyla oluşturulan "www.efatura.gov.tr" adresindeki e-Fatura portalı aracılığıyla işlemlerini gerçekleştirilebilirler.
Yüksek sayıda fatura düzenleyen ve çeşitli faturalama ihtiyaçları bulunan gelişmiş bilgi işlem sistemlerine sahip mükellefler ise bilgi işlem sistemlerinin e-Fatura uygulamasına entegre edilmesi yoluyla e-Fatura uygulamasından yararlanabilirler.
Faturalama ihtiyaçları değişkenlik gösteren veya çok sayıda fatura düzenleyen mükellefler, kendilerine ait bilgi işlem altyapısının yetersiz olması ya da bilgi işlem sistemi işletmek istememeleri hâlinde teknik yeterliliğe sahip özel bir entegratörün bilgi işlem sistemi vasıtasıyla elektronik fatura alıp gönderme olanağına sahiptir.

Bilgisayarınızda AKİS uygulaması varsa çakıştığı için ekran donuyor olabilir.

Buradan indireceğiniz dosyayı

  1. Bilgisayarım\Yerel Disk (C)\Windows\System32 (C:\Windows\System32)
  2. Bilgisayarım\Yerel Disk (C)\Windows\SysWOW64 (C:\Windows\SysWOW64)

dizinlerine kopyalayıp tekrar deneyiniz.

Bilgisayarınızda yüklü olan SafeNet veya E-Token uygulamasını açın. Üstte bulunan çark şeklindeki “Ayarlar” simgesine tıklayın. Solda açılan menülerden “User Certificates” alanına geldiğinizde sağda bulunan “isim soyisim” bilginize tıkladığınızda başlangıç ve bitiş tarihinizi görebilirsiniz.

KEP adresinize “.eyp” uzantılı olarak gelen dosyayı “E-Yazışma Paketleri” yazan kısmın altından “Görüntüle” butonuna tıkladığınızda en üstte bulunan alana tıklayarak “Dosyayı indir” kısmından ve varsa “Ekler” bölümünün altındaki dosyalarınızı da aynı şekilde “Dosyayı indir” diyerek görüntüleyebilirsiniz.

KEP kota bilgilerinizi öğrenmeniz için KEP adresinizi de belirterek destek@turkkep.com.tr adresine mail iletmeniz gerekmektedir.

E-imzanın bir yedeği veya kopyası olmamaktadır. Ancak kendi adınıza ikinci bir e-imza almanız mümkündür.

PUK kodu yardımıyla yeni PIN kodu oluşturabilirsiniz. PUK kodu almak ve yeni PIN oluşturmak için gerekli talimatlara buradan ulaşabilirsiniz.

Ticari Fatura Senaryosu ticari ihtiyaçlar göz önünde tutularak oluşturulmuştur ve kullanımı ancak tarafların anlaşmış olmasına bağlıdır. Ticari Fatura Senaryosu'nda fatura kabul, red ve iade işlemleri tamamen mesajlaşma platformu üzerinden gerçekleştirilir. Temel fatura senaryosunun bir talebe bağlı olarak kaldırılması mümkün değildir.

KEP hesabınıza buradan giriş sağlayabilirsiniz.

Yenileme işlemleri için satış temsilciniz ile görüşme sağlamalısınız.

Satış temsilcisi bilgilerinizi bilmiyorsanız yenileme@turkkep.com.tr adresine

  • İsim Soyisim
  • Telefon
  • Yenileme yapılacak ürün (KEP, e-İmza, e-Fatura, ..)

bilgilerini iletmeniz durumunda yenileme ekibimiz geri dönüş sağlayacaktır.

Chrome, Mozilla, Microsoft Edge, Opera, Yandex gibi tarayıcılarda Java desteği kaldırıldığı için bu tarayıcılardan giriş yapmanız durumunda Java destekli olan sitelere girişinizde bu hatayı alırsınız. Bunun için Internet Explorer tarayıcısından veya Mozilla 51 sürüm ve altı olan sürümlerden herhangi birini kullanarak işlem yapabilirsiniz.

İndirmiş olduğunuz dosya “PDF” formatında olmaktadır. Bu dosya telefonlarda genellikle otomatik olarak açılabilecek bir yapıya sahiptir. Bunun haricinde telefonunuza bağlı olarak App Store veya Play Store üzerinden bir PDF görüntüleme aplikasyonu indirerek dosyanızı açmayı deneyebilirsiniz.

İnternet ağınızda kısıtlama olabilir veya virüs programınız varsa engelliyor olabilir.

Kısıtlama veya engellemeleri kaldırıp deneyebilirsiniz. Bu işlemler için bilgi işlem yetkilinize danışmanızı öneririz.

Servis Sağlayıcı: EGuven

Sunucu Adresi: http://ts.e-guven.com

Sunucu Portu: 80

Özel Algoritma: SHA256

Yeni PIN kodu oluşturarak e-İmzanızı kullanmaya devam edebilirsiniz.  Size göndereceğimiz PUK kodu ile yeni PIN kodu oluşturabilirsiniz. PUK kodu almak ve yeni PIN oluşturmak için gerekli talimatlara buradan ulaşabilirsiniz.

Evet,  buradan ulaşacağınız sayfadaki talimatları uygulayarak PIN kodunuzu değiştirebilirsiniz.

e-Fatura Uygulamasını kullanma konusunda yeterli altyapıya sahip olmayan kullanıcıların uygulamadan yararlanabilmelerini sağlamak amacıyla geliştirilmiştir. e-Fatura uygulamasına ait temel fonksiyonları bünyesinde barındıran başarılı bir web uygulamasıdır.

KEP hesabınıza girmek için: https://webmail.hs03.kep.tr/ adresi üzerinden “Şifre ile Giriş” seçeneğinden “TC kimlik” numaranız ve size SMS olarak Türkkep’ten gelen şifreniz (8 haneli, hepsi büyük harf ve rakamlardan oluşan) ile giriş sağlamanız gerekir. TC ve şifrenizi girdikten sonra tek kullanımlık (6 haneli ve rakamlardan oluşan) bir şifre gelecektir. Tek kullanımlık şifrenizi girdikten sonra “Şifre Güncelleme” ekranına geleceksiniz. Buradan en üstte yer alan “Cep telefonunuza gelen 8 haneli KEP şifreniz” alanına SMS olarak gelen şifrenizi (8 haneli, hepsi büyük harf ve rakamlardan oluşan) yazarak yeni şifre ve yeni şifre alanına (en az 8 haneli, bir büyük harf ve rakam içeren örn; Ahmet123) kendiniz bir şifre oluşturarak “Gönder” butonuna bastığınızda girişiniz sağlanmış olacaktır. Menülerden “Posta kutusu” – “Gelen kutusu”na tıkladığınızda gelen iletiye gelerek “Eklentiler” kısmından (tckn.pdf) ekli olan dosyayı açtığınızda maaş bordronuzu görebilirsiniz.

Ön başvuru sayfamızdan ilgili hizmetlerimiz ve çözümlerimiz için mevcut formları doldurarak yerinde başvuru hizmeti talebinizi bize iletebilirsiniz.

Ön başvurunuzun bize ulaşmasının ardından sizinle irtibata geçerek başvurunuzu tamamlayacağız.

Bu sayfadaki bilgileri girerek yeni şifrenizin telefonunuza gelmesini sağlayabilirsiniz.

KEP iletinin ekinde ve içerisinde her türlü veri/dosya formatı gönderimi mümkündür.

e-İmzanızın oluşturulabilmesi için kimlik kontrollerinin yapılması zorunludur. Bu işlem dört şekilde gerçekleştirilebilir:
Adreste Kimlik Kontrolü ve Kurulum Hizmeti tercih edilerek,
Noter aracılığıyla,
TÜRKKEP ofisine gelerek,
Kurumsal Başvuru Sözleşmesi imzalayarak (çok kullanıcılı kurumlara özel)

Mükelleflerin, defter oluşturma aşamasında kayıtlardaki hata ve eksikliklerin tespit edilmesine ve raporlanmasına olanak sağlayan bir çözüm tercih etmeleri gerekir. Bu tür bir otokontrol mekanizmasına sahip olan TÜRKKEP e-Defter çözümü sayesinde elektronik defterlerinizi oluşturma aşamasında gerekli şema ve şematron kontrolleri yazılım tarafından gerçekleştirilir. Bu sayede tüm işlemler eksiksiz olarak tamamlanır ve oluşması muhtemel hatalar önlenir.

Zorunluluk kapsamında olup e-Fatura uygulamasına belirtilen tarihte geçmeyen mükellefler için Vergi Usul Kanunu’nun ceza hükümleri tatbik olunacaktır.

E-imza sertifika silinmelerinde yapılabilecek bir işlem söz konusu değildir. Bu sebepten dolayı ancak yeni bir sertifika başvurusu yapılması ve yeni bir e-imza alınması gerekmektedir.

KEP iletisi gönderebilmeniz için e-İmzanız olması gerekmektedir ve e-İmza kurulumlarınızın bilgisayarınızda yapılmış olması gereklidir. KEP adresinize “e-İmza ile Giriş” seçeneğinden, “TC kimlik” numaranız ile giriş yapın. Karşınıza gelecek olan işlem kodunu Türkkep e-imza Uygulaması’na yazdıktan sonra e-İmza PIN kodunuzu girerek giriş sağlayınız. Giriş yaptıktan sonra “Posta kutusu”na tıklayarak “İleti gönder” bölümüne geldiğinizde ilgili alanları doldurarak ve varsa ekli dosyanızı da ekledikten sonra “İmzala ve Gönder” seçeneğiyle ileti gönderimini sağlayabilirsiniz.

TÜRKKEP tüm kullanıcılarına, ekleri ile birlikte toplam büyüklüğü 10 MB altında olan orijinal KEP iletilerinin gönderimini ve alımını garanti eder.

Arksigner uygulamasını yüklerken bütün internet tarayıcılarınızın kapalı olması daha sağlıklı olacaktır. Yükleme yaptıktan sonra sayfaya giriş yaptığınızda uygulama bulunamadı olarak uyarı devam ediyorsa kullanılan tarayıcı mağazasına (örn: chrome web mağazası vs.) giriş yapılarak manuel olarak Arksigner uygulaması tarayıcılara eklenerek işlem sağlanabilir.

Bilgisayarınızda e-İmza kurulumu bulunmuyor olabilir. SafeNet veya E-Token uygulamasının yüklü olup olmadığını kontrol ediniz. Uygulamalar yüklü ise e-İmza aygıtınız görünmüyor olabilir. USB Token’ın üzerindeki ışığın yanıp yanmadığını kontrol ediniz. Masaüzerinde bulunan “Bilgisayarım”a sağ tıklayarak “Aygıt yöneticisine” geliniz. “Evrensel seri yolu denetleyicileri”ne gelip buradan “TokenJC” veya “USB Token” olarak gördüğünüz bir bölüm varsa, sağ tıklayıp “Sürücü Yazılımı Güncelleştir” dedikten sonra açılan sekmeden “Sürücü yazılımı için bilgisayarımı tara” butonuna tıklayın. “Bilgisayarımdaki aygıt sürücüleri listesinden seçmeme izin ver” seçeneğine tıklayınız. Buradan “Microsoft Usbccid Akıllı kart Okuyucusu (WUDF)” seçerek güncellemeyi sağladıktan sonra işleminizi kontrol edebilirsiniz. Bir diğer sebep de “Hizmetler” bölümünden Akıllı kart hizmetinizin pasif durumda olması veya hiç olmamasından kaynaklı olabilir. Pasif durumda ise aktif hale getirmelisiniz. Akıllı kart olarak herhangi bir hizmet göremiyorsanız, bu durumda bilgisayar yetkiliniz veya IT ekibiniz ile görüşmelisiniz. Bu işlemlerden sonra tekrar deneme sağlayabilirsiniz.

Hesap aktivasyonu gerçekleştikten sonra cayma hakkınız bulunmamaktadır.

e-Defter ve e-Defter beratının elektronik, manyetik, optik araçlarla saklanması ve ibraz edilmesi gerekir. e-Defter mutlaka beratı ile birlikte elektronik, manyetik veya optik araçlar vasıtasıyla eksiksiz ve okunabilir biçimde ibraz edilmelidir. Elektronik defterler ve beratlar TÜRKKEP e-Defter Çözümü ile mükelleflerin kendilerine ait bilgi işlem sistemlerinde koruma altındadır. İsteğe bağlı olarak TÜRKKEP e-Arşiv hizmetleri çerçevesinde ve Türkiye Cumhuriyeti sınırları içerisinde yüksek güvenlik ve felaket riskine karşı yedeklemeli biçimde saklanabilmektedir.

Alıcı tarafından ret aldıysa ya da kabul edildiyse iade faturası hazırlanır ve iletilir.

KEP hesabına giriş sağladıktan sonra Hesap Yönetimi\Yeni İşlem Yetkilisi Ekle bölümündeki bilgileri doldurarak yeni yetkili ekleyebilirsiniz.

E-İmza kurulumu için buradan gerekli talimat ve uyarılara erişebilirsiniz.

e-İmza, 5070 sayılı Elektronik İmza Kanunu uyarınca, ıslak imza ile aynı hukuki geçerliliğe sahip olan bir uygulamadır. Elektronik işlemlerde iletilen bilginin gönderim sırasında değişmediğini, gönderen kişiye ait olduğunu ve inkar edilemeyeceğini güvence altına alır. e-İmza, elektronik ortamda gerçekleşen işlemlerde kişilerin kimlik bilgilerinin doğruluğunu garantiler.

Evet, internet erişiminin olduğu her yerden sisteme ve belgelerinize ulaşmanız mümkündür.

Bazı sayfalarda girişlerinizde veya imzalama işlemlerinizde birden çok SafeNet ekranı gelerek e-imza şifresi girmeniz istenebilir. Bu SafeNet programının kurulu olmasından kaynaklı nadiren karşılaşılan bir durumdur. Burada ekran kaybolana kadar e-imza şifrenizi girerek onay vermeniz durumda işlem sağlanabilir. Alternatif olarak SafeNet uygulamasını kaldırarak web sitemizdeki yükleme merkezinde yer alan “Aladdin” uygulamasını indirip kurmanız dahilinde tek şifre girerek işlem sağlayabilirsiniz.

GİB’in belirlemiş olduğu standart bir fatura numara şablonu bulunmaktadır:
İlk 3 karakter mükellefin belirleyebileceği sabit karakterler (Harfler),
Takip eden 4 karakter sabit ve yıl değeri,
Takip eden 9 karakter ise 000000001’den başlamak ve sıralı gitmek suretiyle sıralı artan rakamlardan oluşmaktadır.

Evet, bize gelen e-Faturayı ihtiyaç hâlinde lokal makinemize indirebiliriz.

Gelen veya Delil kutusuna iletillen KEP gönderilerinize dair bilgi delillerinizin düşmesi gerekmektedir.

Eğer iletildiğine dair bilgi delilliniz Gelen veya Delil kutunuza düşmediyse ve iletinizi giden kutusunda göremiyorsanız 24 saat bekleyiniz.

TÜRKKEP, iletilmeyen KEP’leri 24 saat içerisinde otomatik olarak 3 defa iletmeyi deneyen bir sisteme sahiptir.

24 Saat geçtikten sonra kendi KEP adresiniz, gönderim sağladığınız KEP adresi, saat ve tarih bilgisini içeren bir iletiyi destek@turkkep.com.tr adresine göndermeniz durumunda uzman arkadaşlarımız durumla ilgileneceklerdir.

TÜRKKEP e-İmza kart tipi Alaaddin’dir.

Sistemde muhafaza edilen her dosya farklı kriterlere göre etiketlenebilir. Bu etiketler aracılığıyla da tasnif edilebilir. Saklanan dosyanın türüne (Kayıtlı Elektronik Posta, e-Fatura vb.) bağlı olarak "gelen", "giden", "konu", "gönderen", "alıcı", "posta eki" indekslemesi yaparak aratılabilir.

KEP hesabınızı kapatmak için KEP hesabına giriş sağladıktan sonra Hesap yönetimi \ Hesap kapat seçeneğinden hesabı kapatma talebinizi iletebilirsiniz.

Farklı bir yöntem olarak da başvurunuzu bu formu doldurup destek@turkkep.com.tr adresine göndererek de iletebilirsiniz.

Elektronik Defter Genel Tebliği'nde yer alan usul ve esaslar çerçevesinde oluşturulan elektronik dosyadır. Elektronik ortamda oluşturulan defterlere ilişkin olarak, Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından belirlenen standartlara uygun bilgileri içerir. Gelir İdaresi Başkanlığı mali mühür ile onaylanmıştır.

e-Defter uygulaması dijital dönüşüme hız kazandıran bir hizmettir. Vergi Usul Kanunu ve Türk Ticaret Kanunu kapsamında kâğıt üstünde tutulması zorunlu olan yevmiye defteri ve büyük defterin elektronik ortamda tutulmasını sağlamıştır. Tüm bunların muhafaza ve ibraz edilebilmesi ile açılış ve kapanışlarına ilişkin tasdik işlemlerinin elektronik ortamda yapılabilmesi mümkün hâle gelmiştir.

E-İmza kurulumu için buradan gerekli talimat ve uyarılara erişebilirsiniz.

Bu sayfadaki bilgileri girerek yeni şifrenizin telefonunuza gelmesini sağlayabilirsiniz.

E-İmzanızın süresi bitmiş olabilir. İletişim sayfamızdan bize ulaşarak e-İmza bitiş sürenizi öğrenebilirsiniz.

Süresi bittiyse yenileme@turkkep.com.tr adresine

  • İsim Soyisim
  • Telefon
  • E-İmza yenileme istiyorum

bilgilerini göndererek yenilenmesini talep edebilirsiniz

GİB Kart tanımlama ekranına giriş sağladıktan sonra C:\Windows\System32 klasörü içerisinden kart tipinize uygun olarak ( .dll ) dosyasını seçmeniz gerekir.

Safenet için: eTPKCS11.dll
Akis için: Akisp11.dll
dosyalarını seçebilirsiniz.

Kart adı alanına e-İmza sahibi ismi, Safenet, e-imza1 vb. şeklinde kabul edilebilir bir ad yazarak imzalama sağlayabilirsiniz.

Perakende satış yapan firma ve alıcı taraf e-Fatura sistemine kayıtlı ise kesilecek olan faturanın e-fatura olarak düzenlenmesi gerekmektedir.

Tüm bilgi ve belgelerinizi, silinme ve değiştirilme riski olmaksızın, dilediğiniz formatta saklayabilirsiniz.

İndirmiş olduğunuz dosya java ile açılmaktadır. Öncelikle bilgisayarınızda java programının kurulu olduğunu kontrol etmeniz gerekmektedir.

Java yüklü değil ise buradan yükleyebilirsiniz.

Java programı yüklü ise, indirdiğiniz TÜRKKEP e-İmza uygulama kısayolunun üzerine sağ tıklayıp:

Birlikte aç \ Varsayılan Programı Seç \ Gözat \ Yereldisk C \ Program Dosyaları (x86) \ Java \ Bin \ Javaws seçip tamam diyerek uygulamayı çalıştırabilirsiniz.

Bu hatanın sebebi yetkilerinizden kaynaklı olabilir. Yetki kontrolü için destek@turkkep.com.tr adresine e-posta göndermeniz durumunda bilgilendirme yapılabilir. İşlem yapmış olduğunuz sayfa üzerinde bu uyarı çıkıyorsa genellikle KEP şifreniz ve kullandığınız sayfada (EBYS, Neova vs. ) şifrelerinizin farklı olmasından kaynaklanmaktadır. KEP şifrenizi ve kullandığınız sayfadaki şifrelerinizi ikisi de aynı olacak değiştirip tekrar deneme sağlayınız.

E-imzalarda kullanıcı adı olmamaktadır. E-imza kullanım işleminiz için sizlere sadece E-imza PIN kodunuz yönlendirilmektedir. Size gelen e-imza PIN kodu ile sayfalar veya programlar üzerinden e-imzanızı kullanarak imzalama sağlayabilirsiniz.

Türkkep e-imza üzerinden alınan bir hatadır. Bu hatanın sebebi işlem kodu alanına farklı bir bilgi yazılmasıdır. İşlem kodunun https://webmail.hs03.kep.tr/ adresinde görmüş olduğunuz kod ile aynı olmasına dikkat ederek tekrar giriş yapmayı deneyebilirsiniz.

Kullanıcı bilgisi hatası almanızın sebebi uzun süre giriş sağlamadığınız için şifre sıfırlama talebi olabilir veya hesabınızın süresi dolduğu için hata alıyor olabilirsiniz.

Hesabınızın süresi dolmuş ise; yenileme işlemleri için satış temsilciniz ile görüşme sağlamalısınız.

Satış temsilcisi bilgilerinizi bilmiyorsanız yenileme@turkkep.com.tr adresine

  • İsim Soyisim
  • Telefon
  • KEP yenileme istiyorum

bilgilerini  iletmeniz durumunda yenileme ekibimiz geri dönüş sağlayacaktır.

Hesabınızın süresi dolmamış ise; bu sayfadaki bilgileri girerek yeni şifrenizin telefonunuza gelmesini sağlayabilirsiniz.

e-Fatura uygulaması, sistemde tanımlanmış olan mükellefler arasındaki faturalaşmaya imkân tanımaktadır. Yurt dışındaki bir alıcının uygulama üzerinden tanımlanması mümkün olmadığı için ihracat faturalarının mevcut sistem üzerinde düzenlenmesi şu an için mümkün değildir. İthalat için de aynı durum geçerlidir.

Aynı holding bünyesinde olsa dahi farklı firmaların mali mühürlerinin tek bir akıllı karta yüklenmesi mümkün değildir. Ancak kurum tarafından HSM cihazına kurumunuzun mali mühür sertifikası yüklenebilir. Birden fazla kişi bu tek HSM cihazına, erişim hakları ayarlanmış farklı bilgisayarlardan aynı anda Elektronik Mali Mühür Sertifikası'nı kullanabilirler.